CORONAOPDATERING

Sundhedsmyndighederne har lavet anbefalinger for, hvordan vi forebygger COVID-19 smittespredning især til sårbare patienter.  Vi tager situationen meget alvorligt og vil med dette opslag gøre jer opmærksom på, at klinikken overholder alle de retningslinjer der er i forhold til de hygiejniske forhold og vil selvfølgelig bede jer om at gøre det samme. Det betyder:

  • Du må ikke møde op i lægehuset, hvis du eller dine nærmeste pårørende har symptomer på infektion fra øvre luftveje bl.a. snot, ondt i halsen, hoste (både tør og produktiv), ondt i maven, feber eller andre influenza-lignende symptomer. Såfremt du bliver almen dårlig og samtidig har vejrtrækningsbesvær skal du ringe og tale m. en læge enten her i lægehuset (4640 4002) eller lægevagten (7015 0700).

  • Kom så vidt muligt alene til behandling.

  • Hvis du på nogen måde har været i kontakt med én som har/mistænkes for COVID-19 bedes du kontakte lægehuset telefonisk inden du møder op.

  • Der er håndsprit i klinikken, som du skal benytte når du kommer.

  • Man må ikke møde op i lægehuset uden forudgående telefonisk aftale. Der kan aktuelt ikke bestilles tid ved fremmøde til sekretæren i lægehuset eller via hjemmesden.

Vi er fortsat tilgængelige til alle akutte- og subakutte-problemstillinger, også dem der ikke er Corona-relaterede – forudsat patienten ikke har nogen af ovennævnte symptomer.

Anbefalingerne er at den foretrukne kontaktform til lægehuset er telefonisk eller videokonsultation, begge dele kan der bookes en tid til hos lægen. Problemstillinger der ikke kan håndteres på ovenstående måde kan fortsat klares ved fremmøde-konsultation i lægehuset efter aftale med lægen, såfremt patienten ikke har nogen af ovenstående symptomer.

Såfremt du har en fremmødetid i lægehuset og får ovennævnte symptomer bedes du ringe og aflyse tiden.

Såfremt du har en fremmødetid skal du sikre dig vi har dit mobil-telefonnummer. Du skal gå ind i lægehuset og registrere dit fremmøde med dit sygesikringskort. Derefter kan du vente enten i venteværelset, udenfor lægehuset eller i din bil indtil du telefonisk bliver ringet op og hermed kaldt ind til lægen eller sygeplejersken.

Videokonsultation:

  • Du bedes forud for det aftalte tidspunkt m. lægen have download’ed ”Min Læge”-app’en til din smartphone eller tablet.

  • Du skal logge ind m. NEM-ID og efterfølgende vælge ”Videokonsultation”. Herefter udføres test af internet-forbindelsen, mikrofonen og videokameraet inden du kommer ind i et ”virtuelt venteværelse”, hvor du bedes være klar til det aftalte tidspunkt m. lægen.

  • For yderligere information og demovideo se: minlaegeapp.dk/guide-videokonsultation/.

 

Vi benytter cookies på denne hjemmeside
Denne hjemmeside benytter statistik cookies - Læs mere
Læs vores privatlivspolitik
Jeg accepterer ikke cookies